12.05.2017

Varova mukana Tullin palveluiden kehitysprojektissa

Tulli kehittää sähköisiä palveluitaan yhdessä asiakkaiden kanssa

Tulli kutsui Varovan mukaan yritysasiakkaille suunnattujen sähköisien palveluiden kehitysprojektiin. Projektiin valittiin muutamia yrityksiä edustamaan eri asiakassegmenttejä. Projektiin valitut yritykset pääsevät vaikuttamaan yrityskohtaisesti Tullin palvelujen suunnitteluun ja olemaan mukana luomassa lopputulosta, joka säästää aikaa ja tekee Tullin palveluista helpompia käyttää. Tullin ja Varovan yhteinen Workshop järjestettiin Varovan Helsingin toimiston tiloissa keskiviikkona 10.5.2017. Tullilta mukana oli Service Design Specialist Riikka Lindström ja Tulli, Asiakaspalvelut Nadja Painokallio. Varovalta workshopiin osallistui isompi joukko eri palvelumuotoja edustavia huolinnan ja logistiikan ammattilaisia.

”Kävimme läpi Tullin uudistuvia sähköisiä palveluita ja www-sivuja, ja pystyimme kertomaan omaa näkökantaamme, miten koemme palvelut, ohjeistukset ja tiedot helposti löydettäviksi. Kokemus oli mielenkiintoinen ja uraa uurtava. On hienoa, että pystymme olemaan vaikuttamassa ja jäämme mielenkiinnolla odottamaan uusia sivuja” kertoo Varovan huolintapäällikkö Jaana Ryhänen.

Varova on ollut vuodesta 2015 lähtien ollut Tulli+ -asiakas. Tässä asiakkuudessa yhdistyvät  AEO:n (Authorised Ecoomic Operator) ja Tullin kumppanuuden parhaat käytännöt. Asiakkuutemme hyödyttää Varovan asiakkaita nopean ja sujuvan tullauskäsittelyn muodossa.