Merikuljetukset

Valtamerien yli vahvalla osaamisella

Pyydä tarjous

Merirahdin asiantuntijapalvelua

Laivarahti on useimmiten edullisin kuljetusmuoto eri mantereiden välillä. Varovalla on kymmenien vuosien kokemus kansainvälisistä kontti- ja kappaletavarakuljetuksista. Tarjoamme vakiintuneet ja säännölliset yhteydet kaikkiin tärkeimpiin rahtisatamiin maailmassa.

Kaukoidästä ja vielä kauempaa

Varova tarjoaa luotettavat ja säännölliset merikuljetukset Aasiasta Suomeen. Kappaletavarakonttimme kulkevat Kaukoidän ja Intian niemimaan satamista Suomeen ilman, että niitä avataan matkalla. Näin taataan luotettava ja nopea toimitusketju. Järjestämme myös täysien konttien rahdit Suomen eri satamiin. Aasian lisäksi tarjoamme säännöllisiä merikuljetuksia muun muassa USA:sta, Kanadasta, Etelä-Amerikasta ja Australiasta.

Teemme tiivistä yhteistyötä merkittävimpien varustamoiden kanssa, mikä takaa luotettavimmat aikataulut ja parhaat reititykset. Kansainvälinen edustajaverkostomme varmistaa huolintapalveluiden sujuvuuden sekä lähtö- että määrämaissa.

Logistiikkatoiminnot Vuosaaren satamassa

Kappaletavarakontit (LCL) saapuvat Helsinkiin Vuosaaren satamaan, jonne logistiikkatoimintomme on keskitetty. Keskeinen sijainti satamassa mahdollistaa nopean ja ympäristöystävällisen toimitusketjun. Konttien purkauksen ja lastauksen lisäksi hoidamme myös kartonkien ja tuotteiden lajittelua ja uudelleen pakkausta asiakkaan tarpeen mukaan.

Vienti Suomesta

Asiantunteva vientitiimimme hoitaa merikuljetukset lukuisiin satamiin eri puolilla maapalloa, oli sitten kyseessä kappaletavara, täydet kontit tai projektikuljetukset. Tarvittaessa järjestämme myös erikoiskalustoa vaativille lähetyksille.

Huolintapalvelut

EU:n ulkopuolisessa kaupassa tarvitaan myös tullauksen ja huolinnan tuntemusta. Varovan huolintatiimin asiantuntevat tuontihuolitsijat hoitavat puolestanne tuonti- ja vientitullaukset, tullitariffoinnin sekä tilastoinnin. Tullaustoiminnoillamme on viranomaisten luottamus AEO– sertifioituna Tulli+ kumppaniyrityksenä. Palveluumme kuuluvat myös kotimaan jatkokuljetukset.

Turvallisesti määräyksiä noudattaen

Toimimme Suomessa tiekuljetussopimuslain ja ulkomaan kuljetuksissa kansainvälisen tiekuljetuslain (CMR) määräysten mukaisesti. Toimeksiannot suoritetaan  kansainvälisen maantieliikenteen yleisiä kuljetusehtoja (KMYK 2010) soveltaen ja kuljetuksen aikana voimassa olevia Pohjoismaisen Speditööriliitön määräyksiä (PSYM 2015) noudattaen.

Merikuljetuskalustoa – merikontit

20′ (20 jalan kontti)

Pituus: 5,86 m
Leveys: 2,35 m (ovi auki 2,34 m)
Korkeus: 2,39 m (ovi auki 2,28m)
32 m³ (lastaus noin 25-27 m³)
Rahdin maksimipaino noin 21700 kg

40′ (40 jalan kontti)

Pituus: 12,03 m
Leveys: 2,35 m (ovi auki 2,34 m)
Korkeus: 2,39 m (ovi auki 2,28 m)
65 m³ (lastaus noin 57-60 m³)
Rahdin maksimipaino noin 26700 kg

40′ High Cube (40 jalan korkea kontti)

Pituus: 11,99 m
Leveys: 2,35 m (ovi auki 2,28 m)
Korkeus: 2,65 m (ovi auki 2,56 m)
74 m³ (lastaus noin 65-69 m³)
Rahdin maksimipaino noin 26500 kg

Erikoiskalustoa merikuljetuksille

Kuljetuksille, jotka eivät sovi standardeihin merikontteihin, on  käytettävissä erikoiskalustoa:
Flat Rack Container (flätti)
20′ tai 40′ metallinen kuljetusalusta
Open Top Container (OT)
kontti jossa ei ole kiinteää kattoa
Reefer container
lämpötilasäädeltyihin kuljetuksiin tarkoitettu kontti

Kuinka voimme auttaa?

Asiantuntijamme neuvovat kansainvälisessä logistiikassa ja suunnittelevat yrityksellenne sopivimmat kuljetus- ja logistiikkaratkaisut.