E-palvelut
Pysy ajan tasalla lähetyksen tiedoista
E-palvelut ovat yhä merkittävämmässä roolissa kansainvälisen logistiikkaketjun hallinnassa. Sähköisten palveluidemme avulla sopimusasiakkaamme voivat seurata lähetyksiään logistiikkaprosessin eri vaiheissa ja hallita kuljetustilauksiaan kätevästi verkossa. Myös tarvittavat tullaus- ja kuljetusasiakirjat ovat sähköisesti asiakkaiden saatavilla.
Track & Trace
Sopimuslähetysten seuranta, Track & Trace, sisältää seuraavat toiminnot:
- Tuonti- ja vientilähetysten seuranta
- Lähetysten tilaraportit
- Tilausvalvonta räätälöitynä palveluna
- Kuljetustilauksen teko
- Kuitatut rahtikirjat
- Tullauspäätökset
- Vientipäätökset
- Maahantuloilmoitus (Entry certificate)
- Rahtilaskuri
- Laskut PDF-tiedostoina sähköpostiin
- Tuontitullauksen arkistoniput sähköisesti – Uusi palvelu, tutustu!
- Salasanan vaihto
Tilaa Track&Trace -tunnukset lähetyksienne seurantaan: login@varova.fi
MyVarova
Sähköiset palvelumme uudistuvat vähitellen MyVarova -kokonaisuuden alle. Rekisteröitynyt asiakas voi entistä helpommin tarkastella lähetyskohtaisia tietoja, hallita niihin liittyviä dokumentteja, tehdä kuljetustilauksia ja saada hinta-arvioita.
Oletko jo uuden MyVarovan käyttäjä? Rekisteröidy palveluun henkilökohtaisilla tunnuksillasi: MyVarova. Jos haluat aloittaa MyVarovan käytön ja saada lisätietoja, ota yhteyttä: info@varova.fi
Sopimusasiakkaiden Track & Trace toimii yhä olemassa olevilla kirjautumistunnuksilla.
Lähetyksen tilaraportit
Lähetyksen kulkua voi seurata sopimuslähetysten seuranta (Track & Trace) -toiminnossa määriteltyjen tarkastuspisteiden mukaan. Tilaraportti on reaaliaikainen sähköinen ilmoitus lähetyksen eri vaiheista kuljetusprosessissa – voit myös tilata statuspäivityksen sähköpostiisi.
Vuorovaikutteinen avisointi – sähköinen saapumisilmoitus ja vienti-ilmoitus.
Sopimusasiakkaamme voivat tilata sähköposti-ilmoituksen saapuvasta lähetyksestä, kun se on lähtenyt lähtömaasta ja kun se on saapumassa Suomeen. Ilmoitus tulee joko PDF-tiedostona tai sähköisenä tekstiversiona, jonka linkeistä voi suoraan tarkistaa lähetykseen liittyviä määräyksiä ja ehtoja.
Lähetykseen voi antaa ohjeita tai kysyä lisätietoja vastaamalla sähköpostiviestiin.
Vientilähetysten asiapaperit
Sopimusasiakkaamme saavat kaikista vientilähetyksistä seuraavat tiedostot sähköpostilla:
- Vientivahvistus
- Kotimaan rahtikirja
- Tavarakolleihin liitettävät osoitelaput
Kotimaan rahtipalvelu
Kotimaan kuljetusten verkkopalvelustamme voi tilata yhdensuuntaisia kuljetuksia 00-07 -alkuisilta postinumeroalueilta kaikkialle Suomessa ja kaikkialta Suomesta 00-07 -alkuisille postinumeroalueille, ovelta ovelle. Helppoa ja nopeaa asiointia verkossa. › Lue lisää kotimaan rahtipalvelusta
Verkkolaskutus
Suosittelemme sopimusasiakkaillemme siirtymistä sähköiseen laskuun. Lisätietoja: kristina.vainikka@varova.fi
Räätälöidyt E-palvelut
Varovan sähköiset palvelut voidaan räätälöidä toimimaan saumattomasti yhdessä asiakkaan omien tietojärjestelmien kanssa. Se kannattaa erityisesti silloin, kun volyymit ovat suuret ja yhteistyö säännöllistä.
Lisätietoja e-palveluistamme saatte: epalvelut@varova.fi tai soittamalla yhteyshenkilöllenne.
Uutiskirje
Kotisivujemme uutiskirjeet voi tilata sähköpostiin. Uutiset on jaettu kolmeen ryhmään
- Rahtilisät
- Liikenteen ja huolinnan tiedotteet – uutisia ja tietoja, jotka voivat vaikuttaa lähetysten kulkuun
- Muut tiedotteet – ajankohtaisia uutisia ja ulkomaankaupan tietoutta
Tutustu Varovan uutiskirjepalveluun ja tilaa se tästä
Tarjouspyyntö
Lähetä meille tarjouspyyntösi tästä.
Kehitämme e-palvelujamme
Kartoitamme jatkuvasti asiakkaidemme palvelutarpeita sekä ideoita siitä, miten voisimme kehittää sähköisiä palveluja kuljetusprosessin osapuolten työn tehostamiseksi.
Otamme mielellämme mielipiteenne ja kehitystoiveenne huomioon palveluja uudistaessamme. Ehdotukset voitte lähettää osoitteeseen epalvelut@varova.fi