03.01.2019

Track & Trace -palveluun viittaavia huijausviestejä liikkeellä

Olemme saaneet yhteydenottoja matkapuhelimiin tai sähköposteihin tulleista viesteistä, joissa vastaanottajaa kehotetaan mm. maksamaan puuttuvia maksuja tai siirtymään Track & Trace -palveluun sekä syöttämään henkilö- ja luottokorttitietoja henkilöllisyyden varmistamiseksi.Varovalla on käytössä Track & Trace -niminen, yritysasiakkaillemme suunnattu lähetysten seurantajärjestelmä. Varovan järjestelmässä ei kuitenkaan käsitellä mitään maksuja tai luottokorttitietoja eikä palvelu myöskään kysy asiakkaiden henkilötietoja.
Suosittelemme noudattamaan suurta varovaisuutta henkilö- ja luottokorttitietojen antamisessa verkkopalveluissa.

Tilannepäivitys 28.1.2020

Paketin toimitukseen liittyvät huijausviestit

Sähköpostilla ja tekstiviesteillä liikkuu jälleen huijausviestejä, joissa ilmoitetaan paketin pysähtyneen logistiikkakeskukseen ja vaaditaan suorittamaan maksu.

Tällaiset viestit ovat huijausviestejä, joihin ei kannata reagoida. Ne on parasta poistaa saman tien.

Seuraavat asiat viittaavat huijaukseen

  • Et ole tilannut mitään tuotteita verkkokaupasta
  • Viestissä ei mainita selkeästi, kuka on paketin lähettäjä
  • Viestissä mainitaan IPHON ja numerosarja
  • Pyydetään antamaan sähköpostiosoite tai muita henkilötietoja
  • Kehotetaan maksamaan muutaman euron summa luotto- tai pankkikortilla

Jos olet antanut maksukorttitietoja, suosittelemme että olet viipymättä yhteydessä kortin myöntäneeseen pankkiin tai luottoyhtiöön ja kerrot heille tapahtuman yksityiskohdat.

Varovan liikenteessä kulkee pääosin teollisuuden ja yritysten rahtilähetyksiä, ja kaikki maksut maksetaan laskuilla. Emme koskaan pyydä saapumisimoituksien yhteydessä henkilö- emmekä pankkitietoja.